TOIMINTASUUNNITELMA 2018

22.3.2018

Piänkiäntäjät ry:n tavoitteena on vuonna 2018 kehittää jäsenten yhteenkuuluvuuden tunnetta ja aktivoida toimintaan mukaan myös ”hiljaiset” jäsenet. Kärkitavoitteina on tulevana toimintavuonna kehittää uudenlaista yhteistä toimintaa ja tapahtumia ajatukselle jokaiselle jotakin. Piänkiäntäjät ry on vuonna 2017 saanut uusia yhteistyökumppaneita ja pyrkiikin kehittämään toimintaansa erityisesti vanhustyöjärjestöjen kanssa. Hyvin alkanut yhteistyö MLL:n, 4H:n ja koulujen kanssa on syytä huomioida toiminnan suunnittelussa jatkossakin

VUODEN 2018 TOIMINTA

Tapahtumien järjestäminen

• Naistenpäivän ja Miestenpäivän kahvitus Tulijaistuvalla
  • Rompe- ja taimipäivät touko-kesäkuun vaihteessa torilla
  • Kesänavaus yhteistyössä järjestöjen ja yhdistysten kanssa
  • Joulumyyjäiset marras-joulukuun vaihteessa

Tapahtumiin osallistuminen

• Areenan kevätmarkkinat
  • Areenan joulumarkkinat

Varsinainen toiminta

• Tulijaistuvan toiminta jatkuu uusissa toimitiloissa. Tupakokouksella on päätäntävalta toiminnasta. Perusyhdistys tukee toimintaa ja hallitus ottaa kantaa vain tarvittaessa. Tulijaistuvalle tehtävien talkoiden tapoja kehitetään siten, että turvataan mm yhdistyksen vuokranmaksukyky jatkossakin.
  • Vertaisryhmät jatkavat toimintaansa entisellään toimintatapojaan kehittäen.
  • Töppönen ilmestyy vuoden aikana 2 kertaa.
  • Järjestetään koulutuspäivä (käsityön tekemiseen liittyvä)

Kokoustoiminta

• Tupakokoukset kerran kuukaudessa
  • Hallitus kokoontuu vuoden aikana vähintään 5 kertaa ja pitää tarvittaessa sähköposti- ja puhelinkokouksia.
  • Sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset

Piätön homma-hanke

Haetaan jatkorahoitusta Piätön homma-hankkeelle. Hankkeen kerhot jatkavat toimintaansa kevätkauden ja mikäli jatkorahoitus saadaan, toimivat kerhot jatkavat ja uusia kerhoja kehitetään.